Enquête SLO rondom rondom dit actuele thema
In het kader van de Vakspecifieke Trendanalyse (VTA) Kunst en Cultuur richt SLO zich dit jaar op technologische ontwikkelingen en daaruit volgende (eventuele) curriculaire uitdagingen.
We onderzoeken welke technologische ontwikkelingen zich voordoen in het onderwijs en de kunst- en cultuursector. We bekijken of, hoe en welke van die ontwikkelingen (moeten) worden toegepast in dit leergebied en/of binnen de verschillende kunstvakken.
Bijvoorbeeld: wat is de invloed van die ontwikkelingen op het artistieke proces, het product (kunstwerk), de beleving van kunst en het delen van kunst? Wat betekent dit voor leerlingen? Op welke manier wordt technologie ingezet tijdens de verschillende kunstlessen?
Kortom: Welke curriculaire uitdagingen zijn er op dit gebied?
Digitale vragenlijst
Hartelijk dank voor je medewerking!
Moniek Warmer, Viola van Lanschot Hubrecht, Pascal Marsman
Curriculumontwikkelaars kunst & cultuur bij SLO