Je belast er heel Nederland mee!
De voorgenomen btw-verhoging is een extra belasting op jouw cultuur, sport, horeca, boeken en media. Het is een extra belasting op je kostbare vrije tijd, op je nieuwsgierigheid, op het toejuichen van je favoriete voetbalteam, op het boek dat je wilt lezen, op je schilderij aan de muur, op je fanfare in de buurt, op een hotelovernachting in het land, op het tijdschrift in de trein, op de sportschool in de wijk, en op de krant die je op de hoogte houdt van de wereld om je heen.
Spreek je uit: www.geenhogerebtw.nl (inclusief een Q&A)
Ik ben tegen de btw verhoging. Wat kan ik doen?
- Op maandag 3 juni verscheen er in vrijwel elk landelijk en regionaal dagblad een paginagrote krantenadvertentie (in De Telegraaf, Algemeen Dagblad, de Volkskrant, NRC, Trouw, Het Parool en het Financieele Dagblad). Zoek de opvallende oranje advertentie, knip deze uit en plak deze op het raam van bijvoorbeeld je woning, bedrijf, werkgever, atelier, sportschool, hotel, muziekschool, enzovoorts. Samen kunnen we laten zien dat de verhoging van het btw-tarief elke Nederlander raakt.
- Maak een selfie van de krantenadvertentie en deel deze op sociale media met de hashtag #geenhogerebtw
- Deel één van de afbeeldingen met onze boodschap op Instagram, LinkedIn, Facebook, X of op andere sociale mediakanalen. Laat anderen weten dat de verhoging van het btw-tarief wat jou betreft geen goed idee is.
De Creatieve Coalitie en Kunsten'92 hielden vorige week een flitspeiling.
Uit de peiling bleek dat zzp’ers en werknemers verwachten zwaar getroffen te worden door de btw-verhoging. Lees de uitkomsten bij DeCC.