WIJ IN WORDING
Wij in wording: Een analysemodel voor interculturele theaterprojecten. Onderzoeker, schrijver en theaterdocent Dennis Meyer ontwierp een model waarmee theatermakers en -docenten dilemma’s in interculturele theaterprocessen kunnen analyseren en vervolgens bewust kunnen inrichten.
Wij in wording (compleet).
DANSEND NEDERLANDS LEREN
In het onderzoek Dansend Nederlands leren voor NT2-kleuters van dansdocent en onderzoeker Saskia Sap staat het ontwikkelen en testen van het model voor Taalondersteunend Lesgeven door Dans (TOLD) centraal. Dit TOLD-model geeft dansdocenten handvatten om lessen te ontwerpen die de taalontwikkeling van NT2-kleuters ondersteunen.
AUTHENTIEKE KUNSTEDUCATIE VOOR DOCERENDE THEATERMAKERS
Theateronderzoeker Nadieh Graumans-Tigchelaar en lector Emiel Heijnen onderzochten hoe theaterdocenten met de concepten authentieke kunsteducatie en teacher as conceptual artist hun praktijk kunnen innoveren. Het onderzoek Wicked theaterlessen is uitgevoerd tijdens een professionaliseringstraject waarin theaterdocenten vernieuwende lessenseries ontwierpen en uitvoerden. Onderdeel van deze publicatie zijn zeventien spiksplinternieuwe wicked theateropdrachten, die zijn getest in po, vo, hbo en het buitenschoolse veld.