Fietsbeugels in veld

De PO-kunstvakdocent van de toekomst

Veldraadpleging beroepsprofiel kunstvakdocent PO

Het onderwijs is voortdurend in beweging. Dat vraagt flexibiliteit van de professionals, want het vak verandert, de leerlingen veranderen en organisaties veranderen. LKCA speelt in op die veranderingen en wil een toekomstgericht beroepsprofiel van de kunstvakdocent samenstellen. Daar is jullie hulp bij nodig. Ben je werkzaam in of voor het primair onderwijs of de kinderopvang, dan nodigen we je van harte uit om een veldraadpleging bij te wonen.

Vernieuwing beroepsprofielen kunstvakdocent in PO (incl. IKC en BSO)

Het beroepsprofiel van de kunstvakdocent in het primair onderwijs, inclusief IKC en BSO, wordt momenteel op verzoek van LKCA door onderzoeks- en adviesbureau Sardes herzien. De eerste resultaten daarvan wil LKCA graag met jou en andere collega's uit de praktijk bespreken. Herken je het geformuleerde profiel? Is het relevant? Wat is overbodig en wat ontbreekt er nog?

Jouw input is belangrijk! Ben je erbij?

Je kunt je aanmelden voor één van de twee LKCA-bijeenkomsten op:

  • dinsdag 20 september;
  • maandag 26 september 2022.

De bijeenkomsten zijn online van 15.30 tot 17.00 uur. Aanmelden

De opzet van deze openbare bijeenkomsten Veldraadpleging beroepsprofiel kunstvakdocent (PO incl. IKC en BSO)

Tijdens deze bijeenkomst wordt het conceptprofiel aan jullie voorgelegd. Dit conceptprofiel is door Sardes samengesteld aan de hand van deskresearch en verkennende interviews. LKCA vraagt jullie hierop te reageren en voorbeelden te delen aan de hand van bijvoorbeeld deze vragen:

  • Hoe ziet de beroepspraktijk van de kunstprofessional er nu uit?
  • Welke kennis en vaardigheden moet de kunstprofessional hebben?
  • Welke basisvoorwaarden zijn er nodig, welke zouden moeten verbeteren? Hoe en door wie?
  • Welke kennis en vaardigheden verwacht je van een startende professional? Zie je dit terug bij de pas afgestudeerden van de opleidingen?
  • Zijn er voldoende mogelijkheden voor na- en bijscholing? Wat ontbreekt eventueel nog?
  • Welke verbindingen zie je met de andere beroepsprofielen?
  • Welke ontwikkeling verwacht je de komende vijf jaar?
  • Welke wensen of eisen zijn er nog?